Timebeskrivelser

MAXTRIM HAR ET VARIERT UTVALG GRUPPETIMER, HER FINNER DU NOE FOR ALLE.

Kakediagrammene viser deg hvor mye det er av kondisjon, styrke, koordinasjon og fleksibilitet i hver time, så kan du selv velge utifra hva du ønsker å trene! Se beskrivelsene nedenfor for å finne ut hvilke timer som passer for deg!

AEROBIC
Den gode, gamle aerobictimen med alt fra enkle til mer avanserte trinnkombinasjoner på gulv. Her får man trent koordinasjonen og kondisjonen mens man har det gøy!

ZUMBA
Energisk og gøyal gruppetrening med trinn inspirert av latinamerikanske og etniske rytmer. Gled deg sprek – du glemmer at du trener! Timen er tilpasset nye og erfarne deltakere og vi bruker de samme sangene mange timer på rad sånn at en lett kommer inn i takten!

STEP-STYRKE

Kondisjonstrening og trinnkombinasjoner på step. Et program kan f.eks legges opp i 4 bolker på ca.4 minutter med 3 minutter lavere intensitet i mellom. Avslutter timen med litt styrketrening hvor man bruker egen kroppsvekt, step eller ekstern vekt.

UKAS ØKT
Her er det funksjonell trening som gjelder, og øvelsene kan variere fra enkle knebøy til at man hopper på boks til at man tar burpees eller push ups. Øvelsene gjøres typisk i sirkeltrening hvor man enten styres av tid eller antall repetisjoner før man går videre til neste øvelse. Denne gruppetimen henter inspirasjon fra CrossFit. CrossFit er et ikke-spesialisert treningsprogram, med et forsøk på å optimalisere alle de fysiske egenskapene hos et menneske, som er: kardiovaskulær/respiratorisk utholdenhet, styrke, utholdenhet, fleksibilitet, effekt, balanse, koordinasjon, presisjon, hurtighet, og agility.
Mer info finner du her: http://www.unbroken.no/hva-er-crossfit/

CROSSTRAINING nivå 1

En fleksibel trening som kan varieres inn i det uendelige! Crosstraining kan gjennomføres med ingen, litt eller mye forskjellige utstyr. Perfekt for deg som ser etter en trening med masse variasjon for å holde motivasjonen i gang.
Nivå 1 passer for deg som er interessert av crosstraining og vil lære de grunnleggende øvelsene, bygge opp styrke og få riktig teknikk. Anbefaller at du starter med dette nivået før du går videre til nivå 2.

CROSSTRAINING nivå 2
Her forventes det at du har et kjennskap til øvelsene som brukes i crosstraining. Vi anbefaler at du begynner med nivå 1 hvis du er nybegynnere innen denne treningsformen. Hør med instruktøren hvis denne økten passer for deg.
Nivå 2 er mer avansert crosstraining og krever mye mer teknikk, er mer utfordrende og en kjempeartig form for trening når du vil variere øvelsene og pushe dine grenser.
Vi bruker alt ifra kettlebells, manualer, vektstang, hoppetau, bokser,  skierge- og roddmaskinene, og riggen i denne treningsøkten.

 Mer info finner du her: http://www.unbroken.no/hva-er-crossfit/

YOGA
Timer hvor pust, smidighet, styrke, kontroll og avspenning står sentralt.

SPINNING
Pulstime med intervaller på sykkel. Vi varierer mellom korte og lange drag, med aktive pauser i mellom. Intervallene kan være forskjellige fra gang til gang, og det samme med musikken! Effektiv, men skånsom gruppetrening som passer for alle! Vi har timer som varer i både 45 minutter og 60 minutter.

Styrke

Styrketrening, hvor vi jobber igjennom hele kroppen.
I timen kan vi bruke f.ek en TRX-slynge eller andre redskap som gir motstand og bygger opp styrken.

STERKERE

En time for deg som ønsker å begynne med trening, om du er nybegynnere eller har vært en periode uten trening å må starte litt på «nytt».
På denne timen kjører vi en kombinasjon av lett kondisjon og styrkeøvelser som er bra for bevegelighet og styrke. Målet er at kroppen skal bli sterkere helt enkelt!