Timebeskrivelser

MAXTRIM HAR ET VARIERT UTVALG GRUPPETIMER, HER FINNER DU NOE FOR ALLE.

Kakediagrammene viser deg hvor mye det er av kondisjon, styrke, koordinasjon og fleksibilitet i hver time, så kan du selv velge utifra hva du ønsker å trene! Se beskrivelsene nedenfor for å finne ut hvilke timer som passer for deg!

AEROBIC
Den gode, gamle aerobictimen med alt fra enkle til mer avanserte trinnkombinasjoner på gulv. Her får man trent koordinasjonen og kondisjonen mens man har det gøy!

ZUMBA
Energisk og gøyal gruppetrening med trinn inspirert av latinamerikanske og etniske rytmer. Gled deg sprek – du glemmer at du trener! Timen er tilpasset nye og erfarne deltakere og vi bruker de samme sangene mange timer på rad sånn at en lett kommer inn i takten!

PULSSTEP + STYRKE

Kondisjonstrening og trinnkombinasjoner på step i 4 bolker på ca.4 minutter med 3 minutter lavere intensitet i mellom. Avslutter timen med litt styrketrening hvor man bruker egen kroppsvekt, step eller ekstern vekt.

UKAS ØKT
Her er det funksjonell trening som gjelder, og øvelsene kan variere fra enkle knebøy til at man hopper på boks til at man står på hodet. Øvelsene gjøres typisk i sirkeltrening hvor man enten styres av tid eller antall repetisjoner før man går videre til neste øvelse. Denne gruppetimen henter inspirasjon fra CrossFit. CrossFit er et ikke-spesialisert treningsprogram, med et forsøk på å optimalisere alle de fysiske egenskapene hos et menneske, som er: kardiovaskulær/respiratorisk utholdenhet, styrke, utholdenhet, fleksibilitet, effekt, balanse, koordinasjon, presisjon, hurtighet, og agility.
Mer info finner du her: http://www.unbroken.no/hva-er-crossfit/

YOGA
Timer hvor pust, smidighet, styrke, kontroll og avspenning står sentralt.

SPINNING
Pulstime med intervaller på sykkel. Vi varierer mellom korte og lange drag, med aktive pauser i mellom. Intervallene kan være forskjellige fra gang til gang, og det samme med musikken! Effektiv, men skånsom gruppetrening som passer for alle! Vi har timer som varer i både 45 minutter og 60 minutter.

TRX – slyngetrening

Styrketrening med en slynge.

FLEX

En time for deg som ønsker å begynne med trening, om du er nybegynnere eller nettopp vært en periode uten trening å må starte litt på «nytt»

På denne timen kjører vi en kombinasjon av lett kondisjon/cardio (uten hopp) og enkle styrkeøvelser som er bra for bevegelighet og styrke. Målet er å sterke kroppen, bli mer fleksibel og finne balansen, med basisøvelser som du har nytte utav i hverdagen.